Doprava

Eurovolby 2019 26-02-2019

Jaromír Kohlíček: Demokracie není anarchie. EU se musí vrátit k selskému rozumu

Nadcházející evropské volby, institucionální reforma, nebo vztah EU a Ruska. To jsou témata, o kterých hovořila redakce EURACTIV.cz s europoslancem za KSČM Jaromírem Kohlíčkem.
Eurovolby 2019 15-02-2019

Martina Dlabajová: Když se malé země spojí, tak své návrhy prosadí. Musí ale jednat hned od začátku

S českou europoslankyní Martinou Dlabajovou (ANO, ALDE) redakce hovořila o vysílání pracovníků do ciziny, budoucnosti mezinárodní dopravy nebo o tom, jak se kontroluje rozpočet ve výši 145 miliard eur.
Politika 23-01-2019

Tošenovský: EU je Čechům vzdálená, vidíme jen na ten „náš dvorek“

Splnit nové emisní limity EU bude podle europoslance Evžena Tošenovského pro české automobilky velká výzva. Odchod Británie z EU dnes mohl vypadat jinak, kdyby byla Evropská komise od začátku vstřícnější, říká v rozhovoru.
11-11-2018

Stephan Kühn: Veřejná doprava musí nabízet stejnou svobodu jako auto

„Je také nutné dívat se na dopravní systém z pohledu dětí a rodin. Systém, který je bezpečný pro děti, bude prospěšný pro všechny, a to by se mělo stát při plánování standardem,“ říká o udržitelné městské dopravě německý poslanec Stephan Kühn.
Ekonomika 24-10-2018

Luděk Niedermayer: Politika „zagresivňuje“, mohou za to i sociální sítě

Postoj ČR k eurozóně je jen malá část většího problému nazvaného „hledání správného vztahu k EU“, říká europoslanec Luděk Nidermayer. Česká debata o tématech jako finanční pomoc Řecku nebo řízení s Maďarskem je podle něj plná zkreslených informací.
Energetika 17-07-2018

Jan Fousek: Systém aukcí pro podporu OZE je dobrá věc, nesmí ale znevýhodnit obce a malé hráče

Aukční mechanismus pro nové obnovitelné zdroje nesmí znevýhodňovat menší provozovatele, kteří nejsou vůči velkým účastníkům konkurenceschopní. Limitující by mohla být například výše garance při podání nabídky, říká Jan Fousek.
Jourová Dieselgate
Aktuálně v EU 09-04-2017

Komisařka Jourová k Dieselgate: Odškodnění by bylo pro VW likvidační, lepší by byl nefinanční bonus

„Nikdy jsem se netajila tím, že beru v úvahu, že Volkswagen zaměstnává 600 tisíc lidí a že je to nejvýznamnější automobilová firma v Evropě. Není to ale primární důvod, proč jsem po ní nechtěla peníze. Nechtěla jsem je, protože nemám kompetence k tomu, jak škodu vyčíslit,“ říká v rozhovoru pro EurActiv evropská komisařka pro ochranu spotřebitelů Věra Jourová. Jaký postup v aféře Dieselgate navrhuje?
Aktuálně v EU 25-10-2016

Vojtěch Hromíř: Doprava by neměla spadat pod směrnici o vysílání pracovníků

Řidič, který během jedné jízdy převáží náklad i přes několik států EU, je vysoce mobilní pracovník, a proto by neměl spadat pod pravidla směrnice o vysílání pracovníků. Myslí si to generální tajemník Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř. Pokud by směrnice byla plošně na řidiče uplatňována, přinese především zdražení dopravy a zboží a snížení efektivity silniční dopravy, říká v rozhovoru pro EurActiv.
25-02-2016

Jan Fousek: Do roku 2019 se nemá systém emisního obchodování o co opřít

„Cena povolenky neustále padá, velmi silně reaguje na ceny energetických komodit a další vývoj je proto těžší predikovat než kdykoliv předtím,“ komentuje situaci na trhu s emisemi Jan Fousek, výkonný ředitel a partner ve společnosti Virtuse, která obchoduje s emisními povolenkami. Firma má také blízkou zkušenost s rozvojem emisního obchodování v Čině. S jakými problémy se asijská velmoc potýká?
06-10-2015

Zdeněk Kaplan: V nabídce vozů na plyn je prostor pro manažerská auta nebo malá vozidla

Jedním z faktorů, které ovlivní rozvoj stlačeného zemního plynu v české dopravě, bude i nabídka sériově vyráběných aut, říká v rozhovoru Zdeněk Kaplan, jednatel firmy RWE Energo, která investuje do CNG stanic. Jak se podle něj budou vyvíjet alternativní paliva v České republice?
30-03-2015

Náměstek Muřický: Spotřební daň na stlačený zemní plyn by se neměla zvyšovat skokově

„Vyšší počet vozů na CNG povede k většímu výpadku státního rozpočtu. Proto se růstu spotřební daně nebráníme. Byli bychom ale rádi, aby nedošlo ke skokovému zvýšení. V tom je odstrašující příklad Slovenska,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu Eduard Muřický v rozhovoru o připravovaném Národním akčním plánu čisté mobility. Kdy budou v Česku ve velkém jezdit elektromobily? A jaké další alternativy ke klasickým autům existují?
05-12-2014

Pardubičtí hasiči: CNG auta nám sedí, garážování je ale problém

Pokud bude v budoucnu více plnicích stanic na stlačený zemní plyn, pořídíme si také více aut na tento pohon, říká v rozhovoru mluvčí hasičského záchranného sboru Pardubického kraje Vendula Horáková. Pardubičtí hasiči začali jako první v Česku využívat vozidla na CNG. Slouží prý dobře, garážování plynových aut se ale požárníci nadále obávají.
Aktuálně v EU 03-12-2014

Prezident HK ČR: Projekty Junckerova balíčku povzbudí náladu spotřebitelů

Investice do infrastruktury s multiplikačním potenciálem, které zároveň zlepšují podnikatelské prostředí, jsou podle prezidenta Hospodářské komory ČR Vladimíra Dlouhého tou „nejlepší volbou“. Ekonomika EU potřebuje impuls, který by se vymykal dosavadní rétorice Komise, a zahájil tak novou etapu.

Budoucí komisařka Jourová: Každou volnou chvíli věnuji EU

Je pod velkým tlakem a každou volnou minutu věnuje přípravě na svou budoucí roli české eurokomisařky. I přesto Věra Jourová říká, že je ve svém živlu. Stále věří, že v příští Evropské komisi bude zastávat portfolio regionální politiky, protože ze spekulované dopravy a vesmírné politiky má „smíšené pocity“.
22-08-2014

Expertka z institutu městského plánování: Praha sází na chytrá řešení

Hlavní město Praha chce využít prostředky z fondů EU na zlepšení kvality života svých obyvatel a přeměnu města na soběstačnou a udržitelnou metropoli. Inspiraci k tomu hledá ve Vídni, Londýnu, ale třeba i v holandských městech. „Nakonec si však stejně budeme muset najít svou cestu,“ říká koordinátorka tvorby klíčové strategické části OP Praha-pól růstu Kristýna Bučková z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

Tomáš Chmelík: Elektromobilita v EU potřebuje jednotné standardy

„Doba elektromobility přichází a dříve či později s ní budeme konfrontováni i v České republice. Je jen otázka, jestli na ni budeme připraveni či nikoli,“ říká v rozhovoru pro EurActiv Tomáš Chmelík ze skupiny ČEZ.
31-05-2010

Tomáš Čoček: Složitá legislativa ČR dopravní výstavbu významně prodlužuje a prodražuje

Tomáš Čoček je náměstkem pro realizaci zdrojů na Státním fondu dopravní infrastruktury. V rozhovoru pro EurActiv mluví o výstavbě dopravní infrastruktury v rámci TEN-T, budoucnosti dopravní výstavby v ČR a projektech PPP. V příštím rozpočtovém období po roce 2014 podle něj lze očekávat snižování objemu investiční činnosti. „Na běžící projekty to nicméně žádný vliv mít nebude, jedná se spíše o omezování zahajování nové výstavby,“ dodává.