Evropská komise má zelenou k definitivnímu zavedení dodatečných cel na dovoz elektromobilů z Číny. Proti návrhu zavést cla se totiž dnes nepostavila dostatečná většina členských států Evropské unie, uvedli diplomaté. Výsledek jednání Komise následně zveřejnila v tiskové zprávě.
Blokování rozhodnutí v Radě kvůli nesouvisejícím otázkám musíme zastavit, říká německý velvyslanec v České republice Andreas Künne. V rozhovoru pro EURACTIV.cz také odhaduje, že kontroly na německých hranicích nezmizí bez plně funkčního Paktu o migraci a azylu.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce navrhnout dřívější přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory v EU. Namísto původně plánovaného roku 2026 by se opatření mělo revidovat již v příštím roce.
Instituce EU zahájily po červnových volbách nový pětiletý funkční cyklus. Ačkoli oficiálně začal 16. července, skutečné legislativní práce se rozbíhají teprve teď. Klíčovým hráčem v tomto procesu bude nová Evropská komise, kterou opět povede Ursula von der Leyen. Co přinese její druhý mandát?
Zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory po roce 2035 způsobil evropským automobilkám vážnou krizi a musí být urychleně přepracován. Listu Financial Times (FT) to řekl italský ministr průmyslu Adolfo Urso.
Evropská unie by měla pomocí mimořádných předpisů o dva roky odložit zavedení přísnějších emisních cílů pro výrobce automobilů, které je naplánováno na rok 2025. Podle agentury Bloomberg to ve svém návrhu uvádí Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Evropské automobilky se potýkají se zpomalením prodeje elektromobilů a tvrdou konkurencí z Číny. Redakce Euractiv.com se proto obrátila na europoslance ze zemí se silným automobilovým průmyslem a zeptala se jich, co může EU udělat, aby se situace změnila.
Evropská komise snížila navrhovaná cla na elektrická auta vyráběná v Číně a dala tak jasný signál, že je otevřená tomu řešit dlouhotrvající obchodní spor u jednacího stolu. Tento krok by mohl zmírnit napětí mezi Bruselem a Pekingem.
Slovensko zaostává v investicích do automobilového průmyslu i v registraci nových elektromobilů. Vyplývá to z nové studie. Čelí také velké výzvě v podobě rostoucí poptávky po vysoce kvalifikovaných zaměstnancích, na kterou tamní vzdělávací systém zatím nedokáže reagovat.
První kolo povolebních vyjednávání uvnitř Evropského parlamentu je u konce. Poslanci se rozdělili do výborů a zvolili si jejich vedení, v čele toho zemědělského (AGRI) usedne Češka z ODS Veronika Vrecionová. Některé klíčové hospodářské výbory povedou nové tváře.
Co ve skutečnosti obsahuje tzv. zákaz spalovacích motorů? A jaká jsou očekávání od roku 2026, kdy má dojít k vyhodnocení, zda je konec prodeje nových aut s nenulovými emisemi do roku 2035 splnitelný?
Většina evropských zelených opatření a cílů pro rok 2030 se již naplňuje v praxi, a pro revizi tak nezbývá moc prostoru, zaznělo v debatě o Green Dealu, kterou uspořádal server Euractiv.cz v rámci konference České priority v evropské politice.
Evropská unie zavádí předběžná cla až 37,6 procenta na dovoz čínských elektromobilů, uvedla dnes Evropská komise (EK). Cla budou platit od pátku 5. července. Automobilky, které s EK spolupracují na vyšetřování dopadu subvencí čínské vlády, budou platit méně.
Dodatečná prozatímní cla, která chce Evropská unie zavést na dovoz elektromobilů z Číny, by mohla zpomalit dosažení cíle sedmadvacítky výrazně snížit emise CO2. Opatření totiž sníží dostupnost bateriových automobilů, aniž by zabránilo v zaplavení trhu čínskými produkty. Dospěla k tomu analýza, kterou ve středu zveřejnila nizozemská banka ING.
EU je připravena zavést předběžné clo až 38,1 procenta na dovoz čínských elektromobilů, oznámila dnes EK. Cla by platila od 4. července, pokud v jednáních s čínskými úřady v této záležitosti nenastane žádný průlom. Čína chystané opatření kritizuje.
Cíl nulových emisí z automobilů je chvályhodný, je ale třeba zajistit, aby Evropská unie za tento plán nezaplatila příliš vysokou cenu, jak z hlediska průmyslové nezávislosti Unie, tak pro její občany. V dnes zveřejněné zprávě to uvedl Evropský účetní dvůr …
V sedmiletých cyklech plynou do Česka miliardy eur z evropských strukturálních fondů. Úřady teď mají v rukou obsáhlou analýzu o tom, jak se jim dařilo evropské peníze doposud využít a mohou se poučit, aby jejich přínosu využily na maximum. V budoucnu už jich totiž nebude tolik.
Prvním lednem letošního roku vstoupil v platnost Evropský akt o datech, který jednotlivcům i podnikům zajišťuje lepší přístup k datům na trhu EU. Nová norma by měla snížit ceny za poprodejní služby a opravy inteligentních zařízení, umožnit sdílení dat, která shromažďují nebo generují určitá zařízení, a vytvořit nové příležitosti k využívání služeb, …
Euroskeptická nabídka je před červnovými volbami do Evropského parlamentu opravdu široká, všechny strany, hnutí a koalice ale říkají v podstatě to samé. Green Deal je fuj, Ukrajině se nemají dodávat zbraně a nelegální migrace zaplaví celou Evropu.
Stejný cíl a podobné překážky. Na prvním místě v plánech Prahy, Brna i Ostravy stojí budování bezemisní veřejné dopravy. Obyvatelům měst by vypouštěla do oken menší množství škodlivin a zároveň by nabídla obstojnou a pohodlnou alternativu k cestování po vlastní ose osobními auty.
Ve městech západní Evropy horko těžko staví nové tramvajové systémy a to je velice komplikované i extrémně nákladné. My můžeme navazovat na to, co už máme, říká Vojtěch Benedikt z Institutu plánování a rozvoje hl. města Prahy.
Celkem 702 milionů eur (17,9 miliardy korun) z Národního plánu obnovy (NPO), o jejichž uvolnění Česku v pondělí rozhodla Evropská komise, půjde především na projekty spojené s ochranou životního prostředí, modernizaci železnice nebo na digitalizaci veřejné správy.
Evropské unii se za posledních 30 let podařilo snížit emise skleníkových plynů v mnoha oblastech, emise oxidu uhličitého z odvětví dopravy ale stále rostou. I přes přísné nároky vypouští většina osobních automobilů na silnicích EU stále stejné množství CO2 jako před 12 lety. Uvádí to čerstvý audit Evropského účetního dvora (EÚD).