Pardubický kraj otevřel 3. výzvu v OP VK

Krajský úřad Pardubického kraje vyhlásil novou výzvu v oblasti počátečního vzdělávání v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK).

Třetí výzva se vztahuje na tři oblasti podpory – 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání, 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení – Prioritní osy 1 Počáteční vzdělávání Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK).

Oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání

Podporované aktivity:

  • Vytváření podmínek pro implementaci školních vzdělávacích programů ve školách a školských zařízeních, podpora aktivit metodických týmů, podpora pracovníků škol a školských zařízení zapojených do inovace školních vzdělávacích programů (ŠVP).
  • Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe jednotlivých škol a osvětová a informační podpora kurikulární reformy zaměřená na širší pedagogickou i rodičovskou veřejnost na regionální úrovni.
  • Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby, které vedou k rozvoji  klíčových kompetencí.
  • Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností, které zvyšují kvalitu výuky cizích jazyků (včetně e-learningu).
  • Podpora výuky v cizích jazycích na středních školách.
  • Podpora informačních center ve školách, včetně marketingové podpory.
  • Vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování plně kvalifikovaných učitelů cizích jazyků.
  • Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech.
  • Zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele, a to i mimo vyučování.
  • Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech.
  • Spolupráce institucí počátečního vzdělávání na regionální úrovni s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. stáže studentů/učitelů u zaměstnavatelů).
  • Rozvoj kariérového poradenství ve školách, včetně vyhledávání žáků ohrožených nesprávnou volbou nebo předčasným odchodem ze systému vzdělávání a osvětové a informační činnosti směřující k žákům a rodičům zaměřené na racionalizaci volby další vzdělávací cesty.
  • Podpora škol v oblasti evaluace, nabídka evaluačních nástrojů a ověřování klíčových kompetencí žáků za účelem zvyšování kvality vzdělávání.
  • Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání (ZŠ, SŠ).
  • Rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj s důrazem na environmentální oblast včetně realizace praktických (environmentálních) programů.

Na realizaci aktivit v této oblasti podpory bylo vyčleněno přes 85,6 milionů Kč, přičemž minimální výše podpory činí 2 miliony Kč, maximální 15 milionů Kč.

Oblast podpory 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků, , včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Podporované aktivity:

  • Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací.
  • Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání.
  • Rozvoj poradenství, propracování a rozšíření nabídky asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit.
  • Včasné zajištění minimální garantované péče o děti se sociokulturním znevýhodněním.
  • Prevence rasismu a xenofobie prostřednictvím podpory multikulturní výchovy a vzdělávání.
  • Vzdělávání dětí cizinců (především jazykové) žijících na území ČR.
  • Podpora neformálního vzdělávání a kompetencí v něm získaných, zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO a středisek volného času, vytváření vzdělávacích modulů uznatelných jako součást dalšího vzdělávání.

Celkem je na aktivity v této oblasti podpory alokováno přes 30 milionů Kč. Minimální výše finanční podpory na jeden projekt činí 2 miliony Kč, maximální pak 10 milionů Kč.

Oblast podpory 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

Podporované aktivity:

  • Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně realizace odborných praxí a zahraničních stáží pedagogických pracovníků s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na jazykové vzdělávání, využívání ICT ve výuce a environmentální vzdělávání, včetně osvojení si dalších moderních pedagogických metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání.
  • Metodická podpora výuky cizích jazyků, včetně konzultační a poradenské činnosti a tvorby metodických nástrojů a dokumentů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení.
  • Zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení a personální politiky.
  • Zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky škol

Na realizaci aktivit v této oblast podpory bylo vyčleněno přes 54,6 milionů Kč, přičemž minimální výše finanční podpory na jeden projekt je 2 miliony Kč, maximální pak 10 milionů Kč.

Projektové žádosti se v listinné podobě předkládají poštou na adrese Krajský úřad Pardubického kraje, Odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů, Oddělení programové pomoci EU, Komenského nám. 125, 532 11 Pardubice, nebo osobně na adrese Krajský úřad Pardubického kraje, Odbor strategického rozvoje kraje a evropských fondů, Oddělení programové pomoci EU, Jiráskova 20, 532 11 Pardubice. Příjem žádostí bude ukončen 7. května 2010 ve 13:00 hodin.