Jak si stojí spotřebitelé v internetovém prostředí, které ovládají velcí hráči? Změřili jsme se na to v dalším special reportu.
-
Omezují big data konkurenci v digitální ekonomice?
Tzv. big data, tedy data, která spotřebitelé odevzdávají při každodenní návštěvě své emailové schránky nebo na sociálních sítích, upevňují pozici dominantních hráčů na trhu digitální ekonomiky. Upozorňuje na to i nedávná zpráva evropského inspektora ochrany údajů Petera Hustinxe.
-
Spotřebitelé doplácejí na neznalost rychlosti internetu
Evropští spotřebitelé doplácejí na nedostatek informací o rychlosti svého připojení k internetu. Kvůli neexistenci jednotných pravidel při poskytování telekomunikačních služeb v EU je běžnou praxí, že se za stejné připojení platí v Evropě rozdílné ceny.
-
Spor mezi EU a Googlem ohrožuje internetové obchodování
Výsledek antimonopolního šetření, které proti americkému internetovému gigantu Google již třetím rokem vede Evropská komise, se může negativně podepsat na důvěře v elektronický obchod v Evropě. Přesvědčení jsou o tom i čeští spotřebitelé.
-
Počet lidí, kteří nenakupují na internetu, v ČR klesá
Obliba nákupů přes internet v České republice roste a důvodů, proč někteří lidé dávají přednost pořízení zboží v kamenných obchodech, ubývá. Upozornil na to nedávno zveřejněný průzkum Asociace pro elektronickou komerci.
-
Spotřebitelé při online nakupování oceňují pohodlí a možnost výběru
Evropští spotřebitelé se při nakupování přes internet vracejí k maloobchodníkovi, který umožňuje pohodlné nákupy, kontrolu nad doručením zásilky a možnost snadného vrácení čí výměny zboží. Uvádí to nový průzkum společností UPS a comScore.
-
Expert na telekomunikaci: Spotřebitel chce otevřený internet
Větší transparentnost v případě omezování přístupu k obsahu nepomůže, spotřebitelé se nezajímají o omezení, ale chtějí otevřený a dostupný internet. V rozhovoru pro bruselskou redakci EurActivu to uvedl konzultant v oblasti telekomunikací, bývalý předseda asociace nových evropských telekomunikačních hráčů (ECTA) a současný předseda Evropská asociace poskytovatelů Internetu (EuroISPA) Innocenzo Genna.
-
Spotřebitelské fórum: Digitální revoluce klade na spotřebitele nové nároky
Nově založené Spotřebitelské fórum uspořádalo svou první konferenci. Ta se zaměřila na téma role českého spotřebitele v digitální a sdílené ekonomice.