Průzkum: S nákupem na internetu nemá zkušenosti jen 3 % Čechů

zdroj: ShutterStock; autor: bloomua.

Nákup na internetu nevyzkoušela jen 3 procenta aktivní internetové populace v České republice. Tři čtvrtiny internetových uživatelů pak nakupují na síti minimálně jednou za čtvrt roku. Uvedl to nedávný průzkum společnosti Mediaresearch, který nechala zpracovat Asociace pro elektronickou komerci.

Podle nedávno zveřejněného průzkumu, který zadala Asociace pro elektronickou komerci (APEK), má s internetovými nákupy zkušenost hned 97 % aktivní internetové populace starší patnácti let. 

Téměř tři čtvrtiny aktivních uživatelů přiznalo, že v elektronických obchodech nakupuje minimálně jednou za čtvrt roku. Jednou týdně pak nakupuje 6 % internetové populace a 7 % respondentů uvedlo, že nakupuje maximálně jednou za rok.

Z průzkumu také vyplynulo, že v roce 2013 překročily tržby maloobchodu na internetu objem 58 miliard korun. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o 16 % nárůst.

Dobré zkušenosti s e-obchody

Nejméně za nákupy v e-shopech utrácí mladí lidé ve věkové skupině 15 až 24 let. 

Největší počet respondentů přiznal, že za poslední rok utratil při nakupování na internetu pět až deset tisíc korun.

Při jednom nákupu respondenti utratili 501 až 1.000 korun, uvedla to celá třetina. O procento méně dotazovaných na sebe prozradilo, že při jednom nákupu online utratí 1001 až 2.000 korun.

S nejlepšími zkušenostmi s internetovými obchody se v průzkumu pochlubilo 34 % respondentů a 65 % z nich uvedlo, že má spíše dobrou zkušenost.

Jen jedno procento dotázaných se netajilo spíše špatnou zkušeností. 

Autor: Lucie Bednárová.