Zadrhne opět mýtné v Německu?

Od ledna 2005 by se mělo začít platit mýtné za průjezd nákladních automobilů na německých dálnicích. Veškeré technické náležitosti ještě nejsou vyřešené.

Již za šest týdnů se má rozběhnout vybírání mýtného v Německu naostro. Několik předchozích startů, které měly proběhnout již na podzim 2003, se nezdařilo. Všichni němečtí politici již doufají, že se systém podaří spustit.

Německý spolkový ministr dopravy Manfred Stolpe (SPD) varoval před opětovným zadrhnutím systému. Podobně se vyslovil i dřívější komisař pro vnitřní trh Frits Bolkenstein, který pohrozil Německu zákazem vybírání mýtného, pokud bude po jeho spuštění ohrožen volný pohyb zboží na vnitřním trhu EU. Reálně totiž hrozí, že se budou po lednovém spuštění systému tvořit dlouhé fronty u terminálů, kde bude možné za průjezd kamionů zaplatit manuálně. Ještě totiž nebyl zamontován dostatečný počet palubních jednotek, které umožňují plynulý průjezd a platbu kamionů bez přerušení jízdy. Podle plánu německé spolkové vlády se mělo do konce roku zamontovat celkem 500.000 palubních jednotek, reálně se však stihne zamontovat zhruba 300.000 jednotek.

Start systému vybírání mýtného bude doprovázet akce policie v celém Německu, která bude mít za úkol zajistit na německých dálnicích plynulý provoz. Konsorcium Toll Collect, které zajišťuje celý systém, bude navíc mobilizovat 5.000 pracovníků, které budou řidičům nápomocní s placením v terminálech.