Komisař Ansip: Strategie pro jednotný digitální trh vznikne na jaře

Andrus Ansip; zdroj: Evropská komise

Evropská komise pracuje na nové strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu, její návrh bude představen na jaře. V rozhovoru pro EurActiv to uvedl eurokomisař pro jednotný digitální trh Andrus Ansip.

„Jsem si jistý, že mnohého dosáhneme již v roce 2015 tak, abychom vytvořili fungující jednotný digitální trh, který Evropa potřebuje,“ uvedl v rozhovoru pro bruselský EurActiv komisař pro digitální trh Andrus Ansip.

Plán digitálního trhu se zaměřuje hlavně na práva spotřebitelů, ochranu dat a kybernetickou bezpečnost. Ansip uvedl, že v rámci návrhu dojde i k reformě pravidel pro ochranu autorských práv. Digitální obsah by tak měl být pro uživatele přístupnější.

Součástí plánu je i přijetí směrnice týkající se ochrany dat spotřebitelů, která by podle Ansipa měla být dokončena v průběhu letošního roku. „Je to jedna ze základních priorit Komise,“ uvedl Ansip s tím, že si ji jako svou prioritu vybralo i lotyšské předsednictví.

V současnosti se směrnicí, která spadá do portfolia české komisařky pro spravedlnost, ochranu spotřebitelů a rovnost žen a mužů Věry Jourové, zabývá Evropský parlament a členské státy. Parlament ji odhlasoval už v březnu loňského roku.

Komisař Ansip v rozhovoru hovořil i o nedostatečném obsazení pracovních míst v informačních a komunikačních technologiích po celé Evropě. Firmy se v této oblasti potýkají s nedostatkem talentovaných expertů, proto je podle Ansipa pro evropskou ekonomiku zásadní, aby se do digitální sektoru zapojili zejména mladí lidé.

„Potřebujeme více mladých lidí, zejména žen, kteří by měli zájem o práci v digitálním sektoru, a ukázat jim, že tato práce může být kreativní, užitečná a zábavná,“ řekl Ansip.

Autor: Eliška Kubátová