Stars4Media: Známe 30 vybraných projektů zaměřených na inovace v médiích

Komerční obsah

Program Stars4Media po dvoukolovém hodnotícím řízení s radostí oznamuje, že ve druhé výzvě uspělo 185 profesionálů z oblasti médií seskupených kolem 30 iniciativ, mezi kterými je i 76 mediálních organizací. Mediální partneři nyní mohou uvést své projekty a nápady do praxe, jejich inovativní projekty založené na přeshraniční spolupráci totiž získají potřebné spolufinancování. Ve dvou výzvách se sešlo celkem 101 návrhů, z nichž porota následně vybrala 30 úspěšných iniciativ. Zatímco z první výzvy vzešlo 17 vítězných projektů, ve druhé výzvě uspělo 13 iniciativ.

„Ze 101 obdržených návrhů jich bylo mnohem více než 30 inovativních a relevantních, doufáme, že se některé z nich znovu objeví v dalších výběrových řízeních,“ uvedl Luciano MorgantiVUB (Vrije Universiteit Brussel), který je zároveň koordinátorem projektu Stars4Media. „S takto obtížným rozhodnutím nám pomohl celý soubor kritérií. Třem porotám předsedaly VUB, WAN-IFRA a EFJ, děkuji všem zapojeným porotcům,“ dodal Morganti.

Aktuální druhé kolo programu Stars4Media bylo spuštěno při příležitosti konference Media4Europe, která se konala 3. března 2021. Konferenci zahájila svým projevem místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová. „Projekt nazvaný Stars4Media je skvělým příkladem spolupráce při rozvoji inovativních myšlenek,“ prohlásila eurokomisařka. Vybrané projekty budou představeny na další události Media4Europe, která se uskuteční 23. září 2021.

„Očekává se, že inovativní novinářská partnerství začnou řešit udržitelnost podnikání. Doufáme, že Stars4Media pomůže některým mediálním společnostem pustit se do úplné transformace byznysu,“ prohlásil Christophe Leclercq z nadace European MediaLab, zakladatel projektu Stars4Media.

Projekty podpořené ve druhém kole programu Stars4Media v kostce:

Vítězné návrhy se vážou ke třem klíčovým oblastem: žurnalistika, důvěra, participace (11 vítězných projektů); mediální technologie (11) a další mediální inovace (8).

Mezi nejčastěji se opakující témata patří konstruktivní žurnalistika a nové formáty digitálního zpracovávání příběhů. Důraz je kladen i na budování silných a informovaných lokálních komunit, stejně jako na digitální pohodlí a duševní zdraví profesionálů i čtenářů. Většina žadatelů se zabývá integrací digitálních nástrojů do vývoje obsahu.

Ženy tvoří 42 % z celkového počtu 185 účastníků.

Většina účastníků pochází z Belgie, Francie, Španělska, Velké Británie, České republiky a Itálie. Pokud jde o regionální bilanci, 40 % účastníků žije v západní Evropě, 22 % v jižní Evropě, 20 % v severní a 18 % ve východní Evropě

Mezi 76 zúčastněnými mediálními společnostmi tvoří většinu malé společnosti (do 15 zaměstnanců) nebo velmi malé společnosti (do 5 zaměstnanců). Mezi 20 velkými médii (více než 50 zaměstnanců) jsou špičkové značky, jako jsou The Guardian, La Repubblica, Le Monde, Courrier International, La Libre Belgique, Dernière Nouvelles d’Alsace (DNA) a Euronews, dále španělské a české zpravodajské agentury EFE a ČTK a několik specializovaných médií.

Všech 30 iniciativ se již brzy představí veřejnosti. Pokud chcete vítězné iniciativy poznat, sledujte Stars4Media na Twitteru.