Volební kampaň do Evropského parlamentu v České televizi

ČT

Česká televize začne vysílat spoty stran k volbám do Evropského parlamentu s výjimkou nedělí od 26. května do 8. června. Každá strana má na prezentaci vyčleněno celkem 28 minut. Délka spotů se pohybuje v délce 60 až 120 vteřin. Minutové spoty bude vysílat i veřejnoprávní Český rozhlas.

Volební kampaň v televizi bude velmi pestrá. Diváci uvidí animované spoty lidovců či počítačovou hru ODS, která se tak snaží připoutat pozornost ke svým internetovým stránkám. Zábavná bude také upoutávka Nezávislé iniciativy, jejíž lídr, bývalá pornoherečka Dolly Buster, dojí, krmí prasata a obsluhuje v restauraci. Utajené zatím zůstávají spoty ČSSD a KSČM. Mluvčí komunistů pouze uvedla, že jejich spot se natáčel například v Praze na Letné během prvomájové manifestace. 23. května si politické strany a hnutí vylosovaly konkrétní vysílací časy pro své spoty v televizi.

Česká televize se v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu také chystá rozšířit relaci Události, komentáře na 60 minut, a to od 31. 5 do 7. 6., kdy vělká část pořadu se bude věnovat kandidátům do EP. ČT také připravuje vlastní průzkumy veřejného mínění. Největší prostředky Česká televize vynaloží na vlastní volební vysílání, které začne v sobotu 12. června ve 13.55 hodin. Přesně ve 14 hodin zveřejní první odhady výsledků voleb do EP na území ČR – tzv. EXIT POLL. Během dne se tento volební údaj bude zpřesňovat. Aktuální výsledky pak budou moci diváci sledovat po celou noc na teletextu či internetových stránkách www.czech-tv.cz/volby. Průběžné volební vysílání bude ukončeno v pondělí večer ve 21 hodin na ČT 1, kdy proběhne diskuse s předsedy všech zastoupených politických stran ve Sněmovně a bude se věnovat dopadům voleb do EP na domácí politiku a vládní koalici.

Volby se v České republice uskuteční 11. a 12. června.