Brusel uloží reformu silničního mýtného k ledu

Snaha Evropské komise centrálně reformovat vybírání mýtného na evropských dálnicích a silnicích zřejmě skončí neúspěchem. Komise naráží na odpor některých členských států.

Rakousko již delší dobu vzdoruje Evropské komisi, která se snaží zavést alespoň tarifně jednotný systém vybírání mýtného. Konkrétně pro Rakousko by to znamenalo nutnost výrazně zredukovat výši mýtného na svých dálnicích, exponované horské úseky nevyjímaje.

Komise chce zavést pravidlo, podle kterého by mělo mýtné pokrývat pouze náklady na vybudování silnic, jejich údržbu a provoz. Nic víc nemá být z mýtného hrazeno.

Před časem zahájené řízení proti Rakousku kvůli předražení poplatků za mýtné bude nicméně pokračovat i nadále. Nový komisař pro dopravu Jacques Barrot ale rozhodne nejdříve v lednu 2005, zda bude řízení proti Rakousku pokračovat. Unie zřejmě podpoří některé dopravní stavby v Alpách úhradou až 50% nákladů.